Monday 27 November 2017

Pengalaman Forex Malaysia Problem


Pengalaman dan Kisah nyata ku Menjadi Meister Forex Trader Pengalaman dalam dunia investasi khususnya FOREX Saya pelajari kira - kira Pada bulan Juni 2010. Awalnya memang coba - COBA setelah baca - baca buku tentang FOREX di Gramedia (Cuma numpang baca parah deh). Kebetulan Waktu ke Gramedia Saya bersama Pacar (so süß) Ketika asyik membaca lagi serius Pacar ku berkata Apa maz itu pAlsu alias penipuan tapi Saya cuek bebek saja sampai - sampai dia Bosan nungguin Saya membaca hahaha. ). Memang sebelum Saya mengerti dan mengenal dunia FOREX Saya Lebih dulu mengenal PTC-PTR-PTS dan sebagainya, karena Katanya banyak orang yang dengan Bisnis itu Sukses (memang banyak Yang Sukses tapi Saya Kurang beruntung :() tanpa Saya Sadari ternyata untuk mendapatkan Dollar di PTC - PTR-PTS dan sebagainya itu sangat lama dan sangat menguras tenaga dan Emosi (Kajak Kuli saja hehehe) dan akhirnya saya tinggalkan. Setelah numpang baca di Gramedia (dank gramediam) saya mencoba untuk membuka Konto FOREX di Marketiva karena di Marketiva kita Akan mendapatkan Bonus sebesar 5 USD untuk Handel (suka yang gratis neh :)) Berbekal panduan yang sekilas saya baca saya pun ORDER POSISI sembarangan alias membabi Buta yang Penting Haupt, karena saya pikir kalau tidak KAUFEN pasti verkaufen. Karena pilihan transaksi di forex cuma dua yaitu KAUFEN atau VERKAUFEN mudah bukan. Dengan prinsip seperti itu ternyata saya mengalami VERLUST. (Untung gratis hehehe) Tapi saya tidak pernah patah semangat walaupun telah mengalami VERLIEREN karena saya yakin INVESTASI FOREX bukan sekedar investasi biasa. Saya kumpulkan semua refrensi Dari Internet dan saya pelajari tentang forex lebih dalam lagi. Setelah mendapat ilmu Yang sedikit aku pelajari, Saya berniat untuk membuka Konto Baru lagi di Marketiva Agar dapat Bonus lagi 5 USD dan melakukan Kaution sebesar 10 USD, tapi apa yang terjadi Konto saya di verboten karena mempunyai Lebih Dari satu Konto Marketiva. Setelah menghubungi CS ternyata sagea di maafkan dan Konto saya bisa dibuka (parah :)). Setekah beres saya bergegas membeli PCHP-Modem smart (walaupun duitnya ngutang) kenapa saya berani berhutang ke teman saya. Karena saya ke PDan setelah belajar foreng dengan referensi yang aku dapatkan di internet dan berpikir akan cepat kembali modal. Semuanya lengkap PCHP modemModal 15 USD tinggal mainnya saya pikir. Setelah Muley bermain ternyata semua tidak sesuai rencana alias GATOT (gagal gesamt) untuk mengakses TOOLS forex atau PLATFORM Marketiva dimana Tempat kita bertransaksi dibutuhkan koneksi Yang STABIL. Alhasil dengan sisa uang Yang ada Saya terpaksa bertransaksi di warnet lagi :( PC pun nganggur sampai berdebu Lama bermain modal Saya Bertambah Menjadi 19 USD Dari 15 USD Wah semangat rasanya tapi itu tidak bertahan Lama Ke esokan harinya Saya mendapatkan transaksi -... 11 USD karena Saya tidak menutup transaksi sewakutu transaksi di malam hari dan memang sengaja tidak Saya tutup karena pada Waktu itu Saya mengalami - 2 USD Saya pikir eman - eman jadi Saya biarkan Karena Saya Kurang berpengalaman akhirnya Saya tutup transaksi itu sampai -... 11 USD Setelah kejadian itu permainan forex ku sudah tidak sehat, bestellen posisi membabi Buta ditambah Hutang yang di tagih - tagih sama teman (paraaaah) dan saya mengalami kegagalan ke dua kalinya dengan beban Hutang dan ditambah ORANG TUA ku selalu meMARAHI saya setiap hari karena saya Tidak BEKERJA alias PENGANGGURAN dan lagi aku von OLOK-OLOK sama (Sensor) seraya berkata ngapain kamu mainkerja di warnet karena belum tentu bisa di cairkan uangnya (menyedihkan hiks. Hiks ) Tapi saya tidak pernah meninggalkan shalat als menghadapi OLOKan dengan senyuman emmmuach. (So ​​süß) Berpikir benda berharga Saya tinggal PCHPRp.50.000 (Wah. Lengkap banget hahaha.) Pikiran Muley jernih dan tertuju Pada HP Smart ku Yang gratis Internet Selama tiga bulan. Nachricht senden Saya pikir cari TEMAN SEBANYAK - BANYAAAAKNYA. Dalam bidang für melalui FACEBOOKS. Wah. ternyata banyak sekali, akhirnya Saya Anfrage Freund semua Yang ada Dari Gruppe forex satu ke Gruppe Yang Verschiedenes (ampek mau Putus neh jari) Alhasil Saya menemukan teman Yang baaaaik hatinya namanya. (Panggil saja bunga wahahaha kajak berita pemerkosaan saja, asthaugfirullah) Dari ilmu teori - teori yang saya pelajari setelah mengalami kegagalan yang ke dua. Saya tanyakan semua unek - unek saya yang telah saya pelajari tentang forex dan temaan baru ku menjawab semua pertanyaanku dan sekecil apapun pertanyaanku. Lama Saling kenal di facebook sampai - sampai Saya curhat kalau Saya VERLIEREN dan mempunyai Hutang serta PENGANGGURAN (Wah. Parah neh Saya) Dengan kejadian yang aku alami akhirnya dia membantu Saya dan sayapun Pergi merantu ke pulau sebrang dengan uang Rp. 800.000 Yang-Dia-Transfer ke rekeningku untuk mengunjunginya sekaligus BELAJAR dan BEKERJA karena kebetulan dia mempunyai nasabah investor forex. Nein Disanalah aku belajar tentang FOREX sampai saya menjadi bis zu dan tau tentang arah pergerakan markt dan sebagainya. Samstag, 20. Juni 2009 salam semua .. mesti ramai yg mengharapkan cerita yg hebat dlm tajuk ni. Sampai diletakkan bawah tajuk brainstorming. Maap bebanyak ler mengecewakan korang kalini. Nanti korang tau la ok. Cheers .. cerita ni tak Detail sangat. Setakat perjalanan dan pengalaman. Sama macam korang jugak dan semua trader2 forex, pada awalnya aku tak tau apa2 Wortspiel pasal forex. Tak pernah ujud dlm kepala aku yg forex ni boleh Handel pakai Internet. Boleh depo, boleh zurückziehen. Sesuatu yg zu gut um wahr zu sein. Sebagai seorang yg berpendidikan rendah, semestinya la aku tolak mentah2 semua yg berunsur zu gut um wahr zu sein ni. Awal tahun 2006. sorang jiran aku bercerita tentang forex. Plattform, marketiva dan northfinance. Semestinya aku berminat sebab aku dah dapat kenal seorang Händler. Seorang yg bercerita atas pengalaman sendiri. Yg aku betul2 nak tau masa tu adalah depo dan zurückziehen. Sebab topik tu yg menjadi penghalang aku dari mendekati forex ni. Masa tu la aku belajar kenal dgn e-währung. E-gold adalah pilihan ramai pada masa tu. Tak lama lepas tu, minat dah timbul. Tapi pengalaman takde ilmu apatah lagi. Aku buat tawaran kat jiran tu. Aku nak kasi dia modal. Gesamtsumme rm16k. Dgn akad, Verlust dibenarkan adalah 6k. 10k jgn jejas. Setelah depersetujui, sebijik akaun di buka di northfinance. Depowithdraw Verfahren adalah e-gold. Tak payah cerita panjang, beberapa bulan pertama, dlm 4 Ribu berjaya diwithdraw. Lepas tu akaun keras dan tak lama kemudian MC. Jiran aku tu cabut. Hilang sampai sekarang .. seiring dgn pembukaan akaun nichtfinanzierung tu, aku buka juga akaun demo utk aku main2. Akaun leben tu aku cuma dpt tgk bila gi rumah jiran aku tu je. Bila akaun Leben tu MC, akaun Demo aku dah double. Apa cerita. Dgn ilmu yg cetek dari akaun demo tu la modale aku utk terus bertrading forex. Registrieren la aku dgn marketiva pada awal 2007. tonggang terbalek aku kat sana. Sempat la berkenalan dan berym dgn beberapa Händler sana. Otai2 spt anuarinvestor, greathafiz, sirnoon, agnespudding, hanif, nasir, zuljaala. Byk lagi la. Otai2 ni memang dah ada sana hari pertama aku masuk chatroom. Tah tahun bila dorang beginnen handeln aku pun tak tau. Agnespudding tu la yg memperkenalkan aku pada sistem Strategie. Tq banget2 :). Walaupun aku tak ikut Strategie dia. Minda Aku Dah Terbuka Pada Strategie. Biasa la trader baru. Untung dan rugi silih berganti. Macam2 cara diguna. Segala indi amek. Segala ebook dibaca. Tapi masih sama. Lama kelamaan aku dah nampak camna nak elak Verlust. Guna modal besar dan Handel halus2. Tapi ada masalah lain. Kat mv takleh buka lebih dari 50pos termasuk ausstehender Auftrag. Chehh Cam hampeh. Camni punya syarat Wortspiel ada. Kat tnc takde lak sebut. Aku mula kuarkan duit aku dari sana. Lagi sekali masalah datang. Nak zurückziehen bkn main payah. Layanan macam aku ni pencuri. Setiap kali zurückziehen terpaksa menjalani sesi soalsiasat yg panjang. 2008 tiba2 muncul Vermittler baru. Liteforex. Boleh depo pakai localbank. Saat yg paling aku tunggu. Semua dana dari mv aku pindahkan ke Vermittler baru tu. Bahagia betul boleh guna lokales depo. Zurücknehmen. Sampai 4 akaun aku bukak kat broker baru tu. Kusangka panas hingga kepetang, rupanya hujan ditgh hari. Bila ramai yg masuk lite, masalah Wortspiel mula datang. IB Dah Mula Tak cukup Tangan. Depwithdraw dah mula bertangguh. Akaun affiliate aku kena löschen Wortspiel IB takleh buat apa. Profit Kena Löschung Wortspiel IB takleh buat apa (atau taknak buat apa2). Datenpaket instaforex tgh2 aku panas dgn lite. Masuk2 dgn iklan bergegar2. Aku mintak Broker tu lantik lokalen IB kat Forum. Setakat iklan je gegar2, aku pun boleh. Memeranjatkan Sekali 4 IB broker tu lantik. Otai yg lama aku kenal, anuarinvestor dan großhafiz jadi antara IB yg dilantik. Sepantas köln aku registrieren dgn broker baru tu. Depo sikit2 mana yg ada. Pindahkan dana dari akaun liteforex. Tnggal 1 je akaun yg aktif di liteforex. Puas hati aku. Hehe Kerjaya forex dah mula mengambil alih kerjaya liegen. Tumpuan pada forex Wortspiel dah lebih dari 60 dari lain2. Aku dah volltimer forex und kerjaya lain sebagai teilzeit. Aku ni jenis yg tak komplen banyak. Layankan je la Berapa dapat tu la makan. Mujur juga aku tak tinggalkan kerja lama utk jadi fulltimer. Bulan 8 2008 bencana datang. Markt-Crash. Tak pernah aku alami bencana ni. Akaun di liteforex mengecil. Akaun di insta ada 8 tinggal satu. 7 akaun MC. Seca mendadak usaha aku selama ni lenyap depan mata. Tahun berganti. 2009 menjelma. Trauma-marktabsturz masih belum reda. Modal dah mengecil, einkommen dari kerja lain pun semakin malap. Aku mula hilang punca. Dinding didepan, gaung dibelakang. Aku Tak mampu bertahan kalau Markt Absturz lagi. Aku tak nampak dari mana aku nak depo kalau akaun aku licin semua. Aku mula tercari2 cara utk bertahan kalau berlaku marktunfall. Aku mesti dapatkan juga cara tu. Keluarga aku jadi taruhan. Cuma aku harapan menyara keluarga. Aku tak boleh gagal. Sepajang 2009 belum berlaku kegilaan. Cuma beberapa paar keluar dari strecke. Akaun dah betambah semula. Dapat balek 8 Jahre alt akaun walaupun 5 Jahre alt darinya akaun cilik. Semakin lama, perjalanan forex tak jadi semakin mudah. Daten sentiasa berubah. Tiada lagi muster tetap utk diraih. Tiada lagi paar2 jinak utk haupt tembak2 pip. Alang2 ganas, aku perpaling kepada emas. Akaun bertambah lagi. Hanya mengalaman yg menjadi guru. Kawan2 menjadi cabaran. Keluarga pembakar semangat. Gold handel belum pernah terancam. Betul la orang kata. Pengalaman tu guru terbaik. Yg pahitnya, kosnya amat tinggi. er. X3. Aku bersyukur merasa Markt Absturz tahun lepas. Lepas ni, kedatangannya akan kusambut inyaallah. Tekad ku bulat. Duldend kupanjat, gaung ku seberangi. Kerana aku, tak ada pilihan lagi. Buat semua. Forex adalah kerjaya kaufen. Sama seperti lainnya. Mungkin sedikit gramour. Tapi tak seindah mana. Posted in Vollzeit Trader von munir hayon

No comments:

Post a Comment